Energy Geopolitics / Geopolítica da Energia

Data: 26/04/2021

Local: Youtube

Assista ao vídeo: https://youtu.be/7UjpXO-zCR4

Palestra ministrada em inglês. Tradução simultânea somente via Zoom.

Market fundamentals are so important to determine prices of energy as geopolitical aspects. Differently from before, when supply and demand balancing was a result of oil behaving plainly as a commodity, the current scenario suggests that geopolitical constraints would strongly influence oil prices. In such context, OPEC and OPEC + regains its discretionary power over the oil market. The Middle East is on the epicenter of this risk market imbalance. In parallel, the advent of renewable energy is contributing to leapfrog ahead of coal and other fossil fuel energy sources.

How this all can coexist and how does it affect the global markets is what we will discuss on this webinar.

Os fundamentos do mercado são tão importantes para determinar os preços da energia quanto os aspectos geopolíticos. Diferentemente de antes, quando o equilíbrio entre oferta e demanda era resultado do comportamento do petróleo simplesmente como uma commodity, o cenário atual sugere que restrições geopolíticas influenciam fortemente os preços do petróleo. Nesse contexto, a OPEP e a OPEP + recuperam seu poder discricionário sobre o mercado de petróleo. O Oriente Médio está no epicentro desse desequilíbrio do mercado de risco. Paralelamente, o advento das energias renováveis está contribuindo para um salto à frente do carvão e de outras fontes de energia fósseis.

Como tudo isso coexiste e como afeta os mercados globais de energia é o que será discutido nesse webinar.

Abertura: Fernando Coelho Filho - Deputado Federal e ex-Ministro do MME

Palestrantes: